składki i ubezpieczenie

Płacenie składek w naszej drużynie

Jakiś czas temu zostaliśmy zobligowani przez Zarząd Okręgu do płacenia składek przelewem, a nie, jak do tej pory, gotówką. Zmniejsza to zagrożenie związane z przewożeniem takiej ilości gotówki oraz zwiększa to Państwa (i naszą) pewność co do tego, kiedy i ile pieniędzy wpływa do „kasy” drużyny.

Dlatego poniżej zamieszczam schemat płatności oraz dane do przelewu. Liczę, że płatność przelewem będzie dla Państwa ułatwieniem.

 

Zasady zbierania i wysokość składek członkowskich

Rok harcerski składa się z czterech kwartałów lub (jak kto woli) dwóch połówek roku. Rok harcerski rozpoczyna się tak jak rok szkolny, czyli we wrześniu. Jednak składki harcerskie płacimy od października, bo tak przypadają kwartały składkowe.

I kwartał obejmuje miesiące: październik, listopad, grudzień

II kwartał obejmuje miesiące: styczeń, luty, marzec

III kwartał obejmuje miesiące: kwiecień, maj, czerwiec

IV kwartał obejmuje miesiące: lipiec, sierpień, wrzesień

Drużynowy zbiera składki od wszystkich członków gromady/drużyny w wysokości 8 zł miesięcznie / 24 zł za jeden kwartał / 48 zł za pół roku / 96 zł za cały rok harcerski. W naszej drużynie składki zbierane są co najmniej za jeden kwartał, a najczęściej za pół roku lub od razu za cały rok.

Jest to składka zarówno dla zuchenek, zuchów, harcerek i harcerzy, jak i wędrowniczek oraz wędrowników.

 

UWAGA dot. płatności za rok harcerski 2014/15!

Składki zwiększyły się o 0,50 zł od stycznia 2015, więc płatność za rok harcerski 2014/15 wygląda następująco:

22,50 zł (za październik – grudzień 2014) + 72 zł (za styczeń – wrzesień 2015) = 94,50 zł

!!! Jeśli ktoś z Państwa zapłacił już za cały rok harcerski z góry (90 zł) jest objęty zniżką i nie musi dopłacać „końcówki” wynikającej z podwyżki (4,50 zł).

Natomiast jeśli ktoś z Państwa zapłacił do tej pory za połowę roku (45 zł; za październik – marzec 2015) to powinien zapłacić jeszcze 49,50 zł (za kwiecień – wrzesień 2015).

 

Dane do przelewu

Bank Zachodni WBK

93 1090 1476 0000 0001 2137 6173

ZHR 10 Poznańska Drużyna Harcerek Gniazdo

Os. Stare Żegrze 176/5

61-249 Poznań Wielkopolskie

Na to konto należy wpłacać należność za składki i ubezpieczenie (więcej poniżej).

 

Przykładowy przelew

Imię i nazwisko, składki harc. za I połowę roku 2013/14 (i ew. ubezpieczenie za rok 2013/14)

lub Imię i nazwisko, składki harc. za cały rok 2013/14

 

Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków

Od zeszłego roku Okręg Wielkopolski ZHR podpisał umowę z AIG, która ustaliła wysokość naszej składki za okres kwiecień – marzec na 6 zł.

W tym roku oczywiście obejmuje to czas: kwiecień 2015 – marzec 2016.

Tych z Państwa, którzy zainteresowani są warunkami umowy zapraszam do kontaktu mailowego z drużynową.

 

 —

poniższy materiał pochodzi ze strony http://www.wielkopolska.zhr.pl/

SKŁADKI HARCERSKIE, czyli składki członkowskie

Składki członkowskie to środki przeznaczone na funkcjonowanie Organizacji. Pobierana są od każdego członka Stowarzyszenia.

Dlaczego płacimy składki członkowskie?

Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej jest stowarzyszeniem i zgodnie z Ustawą Prawo o stowarzyszeniach z dn. 7 kwietnia 1989 r. (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 z późn. zm.) i na podstawie Statutu ZHR, każdy członek naszej Organizacji zobowiązany jest do opłacania składek członkowskich. Są to środki przeznaczone na funkcjonowanie Związku, a nie opłata za przynależność do ZHR.

Wysokość składki członkowskiej w ZHR ustala każdego roku Rada Naczelna. Określa ona również, jaka część składki przeznaczona jest na funkcjonowanie Władz Naczelnych, a jaka zostaje w Okręgu i przeznaczona jest na jego pracę. Zarządy Okręgów, jeśli uznają to za konieczne, mogą podnieść tę część składki, która pozostaje w Okręgu.

Na co idą nasze składki?

Składki członkowskie przeznaczone są na funkcjonowanie całego ZHR. Każdy Okręg ustala kwotę składek, jaką powinien zebrać, a następnie oblicza kwotę jaką powinien odprowadzić do Naczelnictwa na funkcjonowanie Władz Naczelnych.

Okręg Wielkopolski to dwie Chorągwie, które łącznie mają ponad 2500 członków. Okręg, to zatem my wszyscy. Okręgiem kieruje Zarząd, który powołany jest do wsparcia organizacyjnego i administracyjnego pracy podległych jednostek. Zarząd Okręgu ma dbać o to by nasza Organizacja, działała zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce. Jest to zatem zespół osób, które dbają i czuwają nad szeroko pojętymi sprawami administracyjnymi i finansowymi które po części dotykają każdą jednostkę ZHR, oraz prowadzone przez nią działania jak np. obóz czy zimowisko.

Środki pozyskiwane ze składek, wpłat na ubezpieczenie NNW i procent z wpływów z wpłat obozowych to finanse przeznaczone na pracę Okręgu, a nie pracę Zarządu Okręgu. Są to środki, którymi Zarząd ma zarządzać i gospodarnie wydawać na nasze wspólne potrzeby, czyli między innymi na utrzymanie siedziby, z której wszyscy, czyli obie Chorągwie, korzystamy (odbywają się tutaj spotkania Komisji Instruktorskich, kapituł, hufców, zajęcia kursów od zastępowych po podharcmistrzowskie, szkolenia przedobozowe, spotkania drużyn itd.). Środki finansowe, którymi przyszło nam zarządzać przeznaczane są również na utrzymanie leśniczówki w Maciejewie, na opłacenie pracy księgowej i pracownika biura, zakup środków czystości czy artykułów papierniczych itd.

Dodaj komentarz